måndag 2 juni 2008

Dockornas krig

Leksaker kan sätta heta känslor i svallning men nu har dom blivit så heta mellan Mattel och MGA att dom skall göra upp i rätten om Bratz dockorna.

På något sätt så känns det hela lite fånigt men ändock så förstår jag Mattel dom vill ju vakta sitt revir så att säga. Skall bli intressant att se vem som vinner och vem som har rätt till bratz.

Men samtidigt så är det ju så att dom 2 konkurrerande dockorna Barbie och Bratz faktiskt lockar småflickor olika, en del vill ha Barbie och en del vill ha Bratz. Jag vet av egen erfarenhet att det för småflickorna som skall leka med dockorna är stor skillnad även om jag inte förstår den. Ve mig om jag som snäll farbror skulle köpt fel docka till mina brorsdöttrar när dom var små, det hade inte blivit roligt.

Så jag tror att dom 2 docksorterna kan leva lycklig sida sida vid sida i leksakshandeln och att båda bolagen kan tjäna så mycket pengar på dessa dockor att det både räcker och blir över

Inga kommentarer:

https://www.themonastery.org/credentials/ordination-certificate-TGFycyBCZXJnbHVuZF4wNS8wMy8yMDA5XmxhcmdlXmZyZWVe.jpg