måndag 23 juni 2008

Lyckad marknadsföring

Jag måste ge kedjan Lidl en liten applåd för hittills bäst lyckade marknadsföringskupp.

Att de på allvar trodde att en tävling som innebar att man var tvungen att köpa 12 öl ens skulle vara i närheten av gällande regler är inget jag tror på en sekund. Däremot så tror jag att dom medvetet startade kampanjen för att Ko skulle avbryta den med hot om vite eftersom det ger mycket uppmärksamhet gratis.

Sen kan man ju i största allmänhet undra över Lidl och alkohol,

Jag finner inredningen i Lidls butiker smått märklig om det inte finns något annat bakom inredningstanken. Allt sår nästan på pallar eller i korgar med hjul på.

Jag tror att Lidl bara väntar på att det svenska alkoholmonopolet skall fall så att dom kan börja sälja alkohol i stor skala. Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om inte planer för en sådan försäljning redan nu existerar.

Dagen

Resumé

Svenska Dagbladet

Inga kommentarer:

https://www.themonastery.org/credentials/ordination-certificate-TGFycyBCZXJnbHVuZF4wNS8wMy8yMDA5XmxhcmdlXmZyZWVe.jpg