torsdag 21 augusti 2008

Rogge vill synas

IOK-ordföranden Jacques Rogge kritiserar den dubble sprintermästaren Usain Bolt för han beteende efter de båda loppen. Ett uppträdande som inte är värdigt en olympisk mästare.

Det ha siktar in sin kritik på är att Bolt efter tvåhundrametersloppet inte omedelbart gratulerade sina medtävlare utan direkt svepte in sig i den Jamaicanska flaggan och påbörjade en segerdans medan han hel riktigt utropade ”jag är nummer ett”

Även i hundrametersloppet så betedde sig Bolt illa enligt Rogge när han halvstannade sprang i mål och slog sig för bröstet.

Jag såg själv båda loppen och kan inte instämma på något sätt i kritiken, det jag såg var en person som vunnit guld och drabbades av en fantastisk guldglädje, speciellt efter tvåhundrametersloppet då Bolts glädje var enorm.

Jag tror nog att han i sinom tid tackade sina motståndare för ett bra lopp men det var inte det han först tänkte på och det förstår jag.

Den här kritiken känns totalt befängd och är nog bara ett sätt för IOK-ordföranden Jacques Rogge att skapa sig lite personlig publicitet

Dagens Nyheter

Svenska Dagbladet

Aftonbladet

3 kommentarer:

Benny Betong sa...

IOK kan gå o hänga sig, all in favor?

Anonym sa...

Aye.

Anonym sa...

Se till exempel Michael Johnsons agerande efter att ha vunnit 200m och slagit världsrekord för ett antal år sen.. Han jublade också, och sprang runt och vinkade till publiken osv. Inget nytt i Bolts agerande, och absolut inte något som är värt att kritisera!

https://www.themonastery.org/credentials/ordination-certificate-TGFycyBCZXJnbHVuZF4wNS8wMy8yMDA5XmxhcmdlXmZyZWVe.jpg