Enligt en undersökning så är diskmedlet Yes Sveriges mest älskade varumärke. IKEA kommer först på tredje plats i listan, medan Apoteket kniper åt sig andra platsen.
Resultatet kommer efter en enkät där 1000 personer fick gradera olika företag och varumärken på en fallande skala där då Yes var det varumärke som fick flest “ mycket bra”. Jag undrar om de som svarat på enkäten har svarat om vad de tycker om varumärket eller om de svarat på funktionaliteten hos produkten.
Samtidigt så känns det lite fel att jämföra hela företag med enskilda produkter Ikea och Apoteket är företag medan Yes Diskmedel är en produkt som tillverkas av företaget Proctor&Gamble som marknadsför en hel rad produkter under egna namn. Jag törs gissa att om företagsnamnet hade stått i enkäten i stället för produktnamnet så hade resultatet blivit helt annorlunda.
Med statistik så kan man bevisa nästan vad som helst
Dagens Nyheter
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
https://www.themonastery.org/credentials/ordination-certificate-TGFycyBCZXJnbHVuZF4wNS8wMy8yMDA5XmxhcmdlXmZyZWVe.jpg
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar