fredag 30 maj 2008

Zlatan är dum

Zlatan är dum, ja nästan oförlåtligt dum enligt mitt sätt att se på saken. Frågan är vad som förorsakar denna stupiditet som Zlatan visar upp

Dumheten kommer sig av att han nu gör sitt absolut bästa för att med diverse medikamenter bli spelklar till fotbolls EM.

Visst ett landslag utan Zlatan blir ett svagare landslag men jag tycker att Zlatan i förta hand skall se till sig själv och sin kropp. Det måste vara hans första ansvar mot sig själv och sin familj. Samt att det är bättre att inte spela halvskadad med risk att förvärra skadan. Om 10 år så kommer detta fotbolls EM att vara ett fotbollsminne bland många andra om Zlatan då har stora problem med sitt knä beroende på att han spelat halvskadad så är det ingen då som kommer att tacka honom extra för att han offrade sin kropp för att alla fotbollsfans skall få en roligare EM upplevelse.

Så Zlatan tänk över din start till EM och spela inte om inte kroppen känns bra och att du är säker på att den håller, skit i fansen som skriker efter att få se dig, tänk på dig själv, din familj och din framtid. Det är inte värt att offra hälsan för att glädja andra. Medaljer och idrottsframgångar är inte allt här i livet

Jag hoppas att landslagsledningen har så mycket kurage att de vågar säga ifrån om Zlatan är skadad för i alla fall jag tänker inte kräva att han skall riskera sin hälsa och framtid i fotbolls EM

Själklart hoppas jag att Zlatan är så pass bra att han kan spela men det gör jag för Zlatans skull inga andra skäl

Dagens Nyheter

Aftonbladet

Svenska Dagbladet

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har du inte tänkt särkilt långt tror jag. Varken Zlatan - eller någon annan spelare - spelar fotboll för att fansen ska få njuta. Dom gör det för att dom brinner för det, och Zlatan försöker att spela EM för att han älskar att göra det. Inget annat. Absolut inget.

LasseB sa...

Visst Zlatan älskar att spela fotboll det har ingen förnekat heller men om han älskar det så mycket att han sätter det före hälsan då är det något som är galet

Anonym sa...

När man spelar fotboll är man van att ha ont ibland. Jag, liksom alla jag känner, spelar alltid trots att vi stukat foten 3 veckor tidigare. Ofta går skadan upp igen...och man fortsätter så i ett år innan man är helt frisk. Egentligen blir man frisk på 10 veckor, men då man inte kan hålla sig ifrån fotbollen tar det ett år innan det läker helt. Det är trots allt ingen riktig hälsofara, bara det att tiden med smärta förlängs avsevärt. Men älskar man fotboll så kan man inte bara sitta vid sidan om och titta på medan alla andra lirar, utan man MÅSTE hoppa in, skadad eller inte! Tänk då att spela i EM, med sådana fans...allt adrenalin osv...brutna revben, trasiga fötter...inget kan stoppa en från sånna matcher.

https://www.themonastery.org/credentials/ordination-certificate-TGFycyBCZXJnbHVuZF4wNS8wMy8yMDA5XmxhcmdlXmZyZWVe.jpg