fredag 12 september 2008

Hon skrämmer mig

Om jag skall vara helt ärlig så skrämmer det amerikanska presidentvalet nu skitslag på mig, jag har hittills inte tagit ställning utan sagt att det är precis lika illa för övriga världen vem som än blir vald till president. Ett uttalande som jag nu tar tillbaka och säger som så att det minst illa för världen vore om Obama blir nästa president i USA.

Detta beroende på de svar som McCains vicepresidentkandidat Palin gjorde i en tv intervju där hon inte utesluter ett krig med Ryssland utan snarare verkar se fram emot ett sådant, hon verkar nästan förväntansfull i sina svar angående en konflikt med Ryssland angående Georgien.

Tyvärr så är det inte bara i Georgien som det kan finnas möjligheter till en konflikt mellan USA och Ryssland situationen i Venezuela kan också mycket fort spåra ur och leda till en konflikt. Skulle så ske så är det definitivt inte bra med ett par riktiga krigshökar i Vita huset som mer eller mindre bara väntar på att få ett skäl att trycka på knappen.

Det som skrämmer mig ytterligare med Palin är hennes uttalanden om att allt ingår i guds plan för världen, Den kristna högern i USA måste jubla ordentligt nu när dom fått en företrädare på en så pass hög och framskjuten position

Tyvärr så har inte jag hört några uttalanden från Obamas sida angående hur han ser på Ryssland och vad som skall göras i samband med konflikten i Georgien, jag kan ha missat de och är det någon som vet något skulle jag vara tacksam för en länk i kommentarerna.

Hur det än går i valet så kommer världen at få lida på ett eller annat sätt men vi får väl hoppas på Obama för då blir lidandet i alla fall lite mindre.

Dagens Nyheter

Svenska Dagbladet

Aftonbladet

Inga kommentarer:

https://www.themonastery.org/credentials/ordination-certificate-TGFycyBCZXJnbHVuZF4wNS8wMy8yMDA5XmxhcmdlXmZyZWVe.jpg