måndag 15 september 2008

Vakna nu hjälporganisationer

DN fortsätter sin rapportering om situationen på Haiti efter orkanerna som slagit landet mer eller mindre i spillror, det är roligt at åtminstone en tidning ser att orkaner inte bara ställer till med skada i USA.

Nästan 10 procent av Haitis befolkning har blivit hemlösa och 500 har fått sätta livet till, fruktansvärda siffror som gömmer ett stort mänskligt lidande.

Jag har förut bloggar om just Haiti och vad man skall göra om man som vanlig människa känner att man vill hjälpa till. Jag hade då förväntat mig att det i mina kommentarer skiulle komma någonting från någon hjälporganisation, men de enda kommentarer som jag fått är från andra som känner precis som jag.

Vart skall man vända sig om man vill göra något bra för människorna på Haiti, finns det någon svensk hjälporganisation som bryr sig om den här katastrofen.

Jag sprider gärna vidare all kunskap om hur man kan hjälpa Haiti som kommer in men jag är rädd att ingen sån information kommer att komma upp i dagen.

Funderar på om man förorsakar en diplomatisk kris om man ger pengarna direkt till Haitis ambassad, vilket nu känns som det enda alternativet om man vill hjälpa till. Föresten har Haiti någon ambassad i Sverige?

Dagens Nyheter

Inga kommentarer:

https://www.themonastery.org/credentials/ordination-certificate-TGFycyBCZXJnbHVuZF4wNS8wMy8yMDA5XmxhcmdlXmZyZWVe.jpg