måndag 1 mars 2010

Stolleprov i Utah

När jag idag läste i Aftonbladet om det lagförslag som ligger för behandling i Utah så började jag först skratta sedan kom jag på att det faktiskt inte var den första april vilket jag först trodde.

Att bekämpa illegala aborter är lovvärt men varför skall kvinnor som drabbas av missfall sättas i fängelse. Jag hoppas att vår borgerliga regering inte får några dumma ideer av det hätr för det skulle inte förvåna mig om det blev förbjudet att vara förkyld. naturligtvis så skall ju cancer bestraffas med livstids fängelse för den som drabbas.

Men åter till stolligheterna i Utah, att ett sånt stolleprov skulle komma fram i mörkaste talibanland skulle inte förvåna någon. Det som förvåna är att det kommer fram i USA frihetens stora förkämpe, eller har jag fattat något fel.

Jag kan inte se någon annan förklaring än den att den kristna tokhögerna nu har gått ihop med talibanrörelsen för att föra fram deras gemansa stollerier.

Vi får väl hoppas att dessa stolligheter inte sprider sig hit men med tanke på att de som liggernärmast att smittas av dessa galenskapaer är Socialminister Christina Husmark- Pehrsson och kristdemokraternas ledare Göran Hägglund så kan man ju aldrig vara säker på att stollerierna stannar utanför landets gränser.


Aftonbladet

Inga kommentarer:

https://www.themonastery.org/credentials/ordination-certificate-TGFycyBCZXJnbHVuZF4wNS8wMy8yMDA5XmxhcmdlXmZyZWVe.jpg