måndag 7 juli 2008

Irritation på datorn

Tidningen PC för Alla har frågat sina läsare vad som gör de mest irriterade när det gäller datorer och inte oväntat så är det vanligaste irritationsmomentet att datorn hänger sig tätt följd av långa laddningstider på Internet.

Jag måste väl erkänna att för mig så är just långa laddningstider på Internet det största irritationsmomentet, speciellt när den långa laddningstiden kommer sig av att det är bakgrundsmusik som skall laddas. Att lägga bakgrundsmusik på sin hemsida borde vara förbjudet.

Fast det problemet har blivit en aning mindre nu när bredband har blivit vanligare, det var rent ut sagt hemskt på den gamla modem tiden att vänta på en sida och sen få fram två rader text ackompanjerad av någon glad melodi som var ditlagd helt i onödan.

Detta ofog verkar dessutom ha minskat under senare år jag undrar varför.

Övrigt som jag kan irritera mig på när det gäller datorn är när datorn och jag inte har samma uppfattning om vad datorn skall klara av och hur den skall fungera. Det vill säga program som i en nyare version inte alls fungerar lika bra som en äldre version gjorde.

Att bara 38 procent irriterar sig på dålig datasupport är en låg siffra för just datasupport oavsett vilket problem det gäller alltid börjar sin hjälp med att fråga om man startat om datorn.

Det mest idiotiska i support som jag råkat ut för var när jag hade problem med min bredbanduppkoppling och hade noll kontakt med Internet. När jag ringer till supporten får jag som första åtgärd från supporten frågan om jag varit inne på deras hemsida och tittat om jag kunde hitta en lösning där. Efter att tålmodigt förklarat att nej jag har inte varit inne på er hemsida för att kontrollera problemet eftersom problemet är att jag inte kommer åt Internet så lyckades jag väl få den hjälp som behövdes.

Svenska Dagbladet

Inga kommentarer:

https://www.themonastery.org/credentials/ordination-certificate-TGFycyBCZXJnbHVuZF4wNS8wMy8yMDA5XmxhcmdlXmZyZWVe.jpg