lördag 13 september 2008

Godaste Pizzan

Kebabpizzan sägs vara den mest populära Pizzan i Sverige, kanske det är så kanske det inte är så. Enligt de fakta som presenteras i artikeln så är det så men jag tror att vilken Pizza som är den populäraste varierar stark mellan olika Pizzerior.

Men vad är en god Pizza då, ja till att börja med så skall den vara lagom gräddad och inte bränd sen så skall den innehålla tomatsås av god kvalitet och en ost som passar för Pizza ingen ost som lämnar pizzan badande i flytande fett efter gräddning. Vilken fyllning som är den godaste kan man diskutera i all oändlighet och det är en fråga som inte egentligen går att svara på.

För mig så är det i alla fall inte en Kebabpizza, jag föredrar de båda begreppen var för sig.

Den pizza som jag just nu tycker är den absolut godaste är en Calzone med Capricciosa fyllning förstärkt med Mozzarellaost. Är man extra hungrig så ta den som tefat med samma fyllning.

Tyvärr så har inte alla pizzerior Mozzarella att lägga på pizzorna men om ni har möjlighet så gör ett besök på Höglunda pizzeria i Jordbro och prova den, jag lovar er att resan dit är klart värt besväret.

Aftonbladet

1 kommentar:

Anonym sa...

Vet ni att det är halalkött ni får när ni köper en kebabpizza.. jag köper då aldrig mer nötköttspizza. Skinka / fläskfile hädanefter.

https://www.themonastery.org/credentials/ordination-certificate-TGFycyBCZXJnbHVuZF4wNS8wMy8yMDA5XmxhcmdlXmZyZWVe.jpg