tisdag 9 september 2008

Priset på TV

Priserna för att köpa en ny tv har rasat våldsamt den senaste tiden, nu är det så att man kan få en plasma tv för under 7000 kronor med lite letande.

Ser man priserna på tv apparater på längre sikt så är rasat inte ens rätt ord störtdykt är väl snarare det ord jag kommer att tänka på speciellt om man räknar med penningvärdesförsämringen.

Jag minns när jag var liten och min pappa hade varit iväg och köpt familjen första färg-tv en status pryl av mäktiga mått på den tiden. Det min pappa inköpte var en färg-tv på 26 tum utan några som helst mera finesser än just att man kunde titta på tv. En sådan tv som inte går att få tag i i dag eftersom detta var långt innan text-tv, stereoljud och andra tv-finesser uppstått.

För detta schabrak till tv som det faktiskt varm det var en enorm låda runt bildrutan fick min pappa betala någonstans runt 5000 kronor, vilket då var en ruskig massa pengar, detta var närmare 40 år sedan. Så nog så har tv apparater blivit billigare eftersom man idag kan få en plasma tv med betydligt större bild för bara en tusenlapp mer ungefär.

Aftonbladet

Inga kommentarer:

https://www.themonastery.org/credentials/ordination-certificate-TGFycyBCZXJnbHVuZF4wNS8wMy8yMDA5XmxhcmdlXmZyZWVe.jpg