onsdag 17 september 2008

Tusk har helt rätt

Den polske premiärministern Donald Tusk börjar bli en av mina favoritpolitiker nu, Det kanske har lite att göra med hans åsikter om vad som skall ske med pedofiler.

Jag vill att Polen inför kemisk kastrering, inte på den dömdes begäran, utan som en del av domen. Jag vet att ett sådant förslag stöter på protester bland dem som försvarar mänskliga rättigheter. Vad jag säger kan verka radikalt, men jag tycker inte att man kalla sådana varelser som pedofiler för mänskliga. Försvaret av mänskliga rättigheter gäller inte dem, säger han.

Jag kan inte göra annat än att hålla med honom i vartenda ord han säger, för här pratar vi om utlevande pedofiler inte de som sitter hemma på kammaren med sina tankar men vet att dessa inte får levas ut.

Naturligtvis så anklagas nu Donald Tusk av polens vänsterallians för röstfiske, jag vet inte vari röstfisket ligger i att säga och göra det som vanliga människor tycker och vill.

Jag tycker att vi även i Sverige bör överväga att det skall bli möjligt att döma pedofiler till kemisk kastrering även mot deras vilja. Det får vara slut på daltandet med dessa galna hundar nu.

Dagens Nyheter

9 kommentarer:

J sa...

Det här var ju det dummaste jag hört i hela mitt liv.

Högerpopulism av värsta slag och ett ingrepp långt värre än dödsstraff.

Anonym sa...

Du är ju redigt dum i huvet du. Saknar man fungerande neocortex ska man hålla sig ifrån att blogga. Har du inte nåt nazistmöte att vara på eller nåt?

LasseB sa...

Så det är nazistiskt att anse att dömda pedofiler även skall kunna dömas till kemisk kastrering. Och därmed inte kunna upprepa sina brott i alla fall inte under strafftiden.

Om detta skulle vara värre än dödsstraff så undrar jag hur de utlevande pedofilernas offer känner sig.

Detta är ett bra sätt att visa att vi menar allvar med att barnen skall skyddas.

Men i Sverige så är det ju för alla politiskt korrekta mycket viktigare att skydda brottslingar än att skydda och hjälpa brottsoffren.

J sa...

Nej, i Sverige är det korrekt att använda en rationell tankegång istället för att börja fascistbabbla om att man måste "tänka på barnen".

Att förstöra någon för resten av livet är inte förenligt med mänskliga rättigheter.

Det är när man resonerar så här medeltida som man kommer fram till att dödsstraff, tortyr eller lynchning är acceptabla straff. Om jag blev rånad så är jag övertygad om att jag redan där skulle anse att människan som kränkte mig har förlorat sin rätt att existera. Lyckligtvis har jag i alla fall i Sverige ett samhälle som är vettigt nog att förstå att det inte är proportionellt.

Nazistiskt vet jag inte om det är, men det är i alla fall smaklöst och ett uttryck för en väldigt selektiv förmåga till empati.

LasseB sa...

Den empati som jag kan känna i sådana här fall känner jag med den utlevande pedofilens offer, och en kemisk kastrering är inte för hela livet utan är tillfällig så länge som medicinering på går.

Men den utlevande pedofilens offer som också kan ha fått sitt liv förstört är inte offrets mänskliga rättigheter också kränkt då.

Dessutom är det en nyhet för mig att det är fascistiskt att faktiskt tänka på barnens säkerhet i samhället, det trodde jag var ett ansvar för varje vuxen individ i ett civiliserat samhälle

Anonym sa...

Jag håller fullständigt med "J"!

Ingreppet är långt värre än dödsstraff och vi borde således inte döma pedofiler till något annat än döden. Problemet blir löst direkt.

Till det rabiata vänsterpacket kan jag bara säga: att låtsas att "vänster" på något sätt skulle vara bättre för mänskliga rättigheter är bortom skrattretande. Era vänsterparadis (Nord Korea, Kuba och Kina) är ju verkligen perfekta! Idioter...

Ni har dock rätt i att staten inte skall ha rätt att påtvinga kroppsliga övergrepp på en person, oavsett anledning. Att en pedofil borde förhindras från att fortsätta med sin sexuella läggning är en sak, att staten ska få sådan rätt en annan.

Dock så har det vänsterriktade paradiset Kina rätt på en sak, bästa straffet är ibland en kula i nacken.

Maoxx...tja, namnet säger ju allt. Snubben är på gränsen till hjärndöd, hur man försöker binda något av detta till nazism är...äh, orka, idioten lär ju ändå inte förstå.

J, om Ahmed (i svensk media: Sven) rånar dig så har han avsagt sig rätten att existera i vårt samhälle. Han bör snarast skickas till det land han hör hemma i, tillsammans med hela släkten. Självklart gäller det samma vid våldtäkt, även om jag personligen tycker att de borde dömas efter "deras" lagar och sitta av straffet hemma.

Detta val finns tyvärr inte alltid när det gäller pedofilibrott och således bör andra straff tillämpas. Dödsstraff är bra anser jag? 100% effektivt, individen kommer garanterat aldrig våldföra sig på ett barn igen. Det behöver inte kosta staten mycket (notera ordvalet) och så länge som man är säker på skuldbördan så är det hela helt klart moraliskt försvarsbart.

Anonym sa...

De korkade feminiskt-kommunist gaphalsarna gör bort sig som vanligt. Kemisk kastrering betyder inte att förstöra någon för resten av livet, det är helt enkelt så enkelt att man kan sluta äta pillrena så funkar snoppen igen och sen kan man våldta nya barn.

Anonym sa...

Ett stalltips är att detta är ett (iofs lätt populistiskt, det medges) uttalande för att i någon mån ytterligare vingklippa den (extremkonservativa) opposition som efter att snöpligt ha gjort bort sig och röstats bort för ett knappt år sedan, en opposition som nu mest ryar om det mesta för att försöka få bort uppmärksamheten från sina egna misslyckanden. Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om det inte blir något alls av detta och att den nuvarande regeringen mellan skål och vägg räknar kallt med just ett sådant utfall.
Varför tror jag nu så? Jo, för att Polen (som vissa i Sverige älskar att kasta dynga på, vet inte riktigt varför) till skillnad från Sverige har en författningsdomstol, och den kommer med stor sannolikhet att säga att detta inte är förenligt med landets grundlag, och då faller alltsammans. Och som sagt, jag misstänker att det är detta man räknar med, för då kan man sedan i alla fall säga att man inte varit "soft on crime".

J sa...

Vi som är de "feminiskt-kommunist gaphalsarna" (sic) kanske har läst medicin (eller bara läst på?) och vet att det finns avsevärda risker med kemisk kastrering (leverproblem, höjt blodtryck, med mera) som gör att de flesta läkare skulle ha problem med att ordinera medicinering som ett straff helt utan behandlingsvärde.

Men sådana etiska problem har ju inte den kristna gubbhögern, de är ju på ett uppdrag från gud, eller?

https://www.themonastery.org/credentials/ordination-certificate-TGFycyBCZXJnbHVuZF4wNS8wMy8yMDA5XmxhcmdlXmZyZWVe.jpg