torsdag 30 oktober 2008

Moralpanik

Moralpanikens högborg USA har nu visat upp sig igen denna gång genom att förbjuda en snowboardbräda med ett motiv som kan med lite god vilja kallas för sexigt.

Brädan som visar upp en lättklädd kvinna har playboyinspiration och är i mitt tycke en snygg bild. Varför brädan kallas för sexbräda det kan jag inte förstå, det är troligtvis för att rubrikmakaren skall skapa lite publicitet, för denna bild för i alla fall inte mina tankar till sex, möjligtvis så tänker jag på en solig badstrand.

Det är tråkigt att se hur moralisterna ivrigt påhejade av vissa politiska inriktningar ingen nämnd ingen glömd på alla sätt vill inskränka den konstnärliga friheten och i förlängningen yttrande friheten.

Aftonbladet

2 kommentarer:

rewdboy sa...

jag gillar även aftonbladets rubrik "sexbrädan"
jag har alltid undrat vad en sexbräda är för någe..

Ketutar sa...

Jag tror Playboy blir jätteglad att få höra att kvinnobilder i deras tidning kan kallas sexiga "med lite god vilja"...

https://www.themonastery.org/credentials/ordination-certificate-TGFycyBCZXJnbHVuZF4wNS8wMy8yMDA5XmxhcmdlXmZyZWVe.jpg