söndag 12 oktober 2008

Regeringens Förtroende

DN/Synovate presenterar idag en undersökning som visar på ett ganska högt förtroende för regering och riksbank.

Att regeringen får så pass höga siffror är lite förvånande eftersom 47 procent säger sig ha ett stort förtroende för regeringen vilket är en siffra som inte alls ligger i linje med alliansens opinionsifror men de siffrorna kan vara på väg att ändras nu.

Så många som 70 procent vill se ett blocköverskridande samarbete mot finanskrisen och det är något som även jag efterlyser inte för att ett samarbete löser problemen utan för att de lösningar som kommer fram ur ett sådant samarbete blir hållbara lösningar som inte påverkas av nästa val.

Att tro att en socialdemokratiskt styrd regering skulle ha fått ett annat utslag i krisen är nog mera en from förhoppning möjligtvis att retoriken varit en annan, Verkligheten är som den är oavsett vilken regering vi än har.

Det är nu i början av Reinfeldts andra halvlek som statsminister och det är nu som det verkligen kommer att avgöras, jag vill nog vänta lite med att sätta ett betyg nu på regeringens arbete och framför allt så vill jag vänta med att bestämma mig för var jag skall lägga min röst i nästa val.

Den politiska situationen i Sverige ändras fort och så gör verkligheten.

Dagens Nyheter

Dagens Nyheter

Inga kommentarer:

https://www.themonastery.org/credentials/ordination-certificate-TGFycyBCZXJnbHVuZF4wNS8wMy8yMDA5XmxhcmdlXmZyZWVe.jpg