onsdag 17 december 2008

Upplevelse som julklapp

Årets julklapp skall ju enligt alla experter i år vara en upplevelse. Men vad är en upplevelse då är det att hoppa fallskärm eller är det att sitta ner en morgon i skogsbrynet och titta på naturen, jag vet inte. En natur upplevelse är ju inget man kan ge bort i julklapp direkt men det kan man däremot göra med ett fallskärmshopp.

Att göra ett fallskärmshopp måste ju vara den optimala upplevelsen även om man som glad amatör inte hoppar själv utan hoppar i ett så kallat tandemhopp där man är fastspänd på magen på en rutinerad hoppare. Jag är inte så säker på att jag skulle bli så där enormt exalterad av att få ett fallskärmshopp i julklapp men det kan ju kanske bero på att jag inte är typen som kastar mig ut i det okända utan föredrar det som jag känner till.

Men visst vore det häftigt att få göra ett fallskärmshopp över Stockholm för den utsikten man då får är nog helt oslagbar. Fast skall jag vara ärlig så skulle jag personligen fega ur inför en sådan utmaning, men läckert vore det.

Så till er som har vänner som är lite mer kaxiga än vad jag är så kanske det i alla fall skulle vara en ide att ge bort ett fallskärmshopp om inte annat för glädjen av att se deras vettskrämda likbleka ansikten efter landningen

1 kommentar:

Anonym sa...

En jättekul ide med hopp över Stockholm men det är nog inget som går att göra i verkligheten. Kul om någon fastnade på storkyrkan;-)

https://www.themonastery.org/credentials/ordination-certificate-TGFycyBCZXJnbHVuZF4wNS8wMy8yMDA5XmxhcmdlXmZyZWVe.jpg